Menu menu

Kies je taal

Een dieselmotor die problemen heeft, herkenbaar?

Motor vervuilen, direct vanaf het moment dat ze nieuw de showroom verlaten. En toch zijn er mensen die nooit problemen hebben met hun dieselmotor en mensen die wel vervelende storingen ondervinden. 

Een aantal oorzaken die zorgen voor diesel storingen.

Allereerst zijn dieselmotoren gemaakt om veel kilometers te maken. Geen korte stadsritten, evenals veel filerijden.

Een dieselmotor die veel rijdt, dat wil zeggen lange afstanden aflegt, wordt warm. Veel vocht en vervuiling wordt dan meegenomen met de verbranding. Doordat vuil en vocht veel minder kans krijgen zich op te hopen, blijven deze motoren in betere conditie en kennen ze minder vervuiling van bijvoorbeeld de verstuivers.

Een afwisseling tussen korte ritten, snelweg en filerijden, is geen probleem. Maar als u dit gelezen heeft kunt u zich voorstellen wat er in de motor gebeurd als deze vaak niet goed warm kan worden.

Daarnaast is de techniek de afgelopen 10 jaar sterk veranderd. Turbomotoren, roetfilters, EGR-kleppen, common-rail techniek: allemaal zaken die de motor complexer hebben gemaakt. En ook vergroten ze de kans op storingen. Want al deze techniek hangt  aan de motor. Is een motor sterk vervuild, dan hebben de motoronderdelen die aan de motor vast hangen daar direct ook last van. De kans op vervuiling, storingen, verminderde prestaties en verhoogd brandstofverbruik nemen toe.

Tot slot is de diesel ook veranderd de afgelopen jaren. Er is steeds meer bio-component toegevoegd aan de diesel. Deze diesel trekt meer vocht aan dan de diesel van 10-15 jaar geleden. En vocht zorgt dat motoren slechter gaan presteren.

Is hier nu iets aan te doen?

Om deze problemen aan te pakken of beter te voorkomen, heeft Bardahl Common rail Diesel Injector Cleaner ontwikkeld: een UNIEKE DIESELREINIGER.

Eén behandeling met deze dieselreiniger zorgt voor:
1) Bescherming van het complete injectiesysteem.
2) Verlaging van het brandstofverbruik.
3) Verbetering van acceleratie.
4) Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van water (condens) uit de brandstof.
5) Vermindering van het motorlawaai.
6) Vermindering van de uitlaatrook.

Stelregel: des te minder het aantal kilometers u rijdt, des te meer (preventief) onderhoud wij adviseren.

Minimaal 1x per jaar een brandstofreiniger toevoegen aan de diesel is ons advies.

Maakt u veel korte stadskilometer en rijdt u veel file? Dan is het beste advies iedere 5000 km een blik toevoegen aan de dieseltank.


Direct Common Rail Diesel Injector Cleaner bestellen?

Bardahl Common Rail Diesel Injector CleanerBardahl Common Rail diesel reiniger

Reacties